علامه سید محمد حسین طباطبائی صاحب تفسیر المیزان نقل كردند كه: استاد ما عارف برجسته «حاج میرزا علی آقا قاضی» می‏گفت:

در نجف اشرف در نزدیكی منزل ما، مادر یكی از دخترهای اَفَنْدی‏ها (سنی‏های دولت عثمانی) فوت كرد.


موضوعات مرتبط: شیعه

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 20 آبان 1392 | 15:36 | نویسنده : كانون فرهنگي ولايت |

تصویر زیر مربوط به یکی از خیابان های لندن می باشد نام این خیابان کربلاست. این در حالیست که در بسیاری از کشورها که نام اسلام را به یدک می کشند، حتی برافراشتن پرچم امام حسین (علیه السلام) نیز جرم است.


موضوعات مرتبط: شیعه

تاريخ : دو شنبه 20 آبان 1392 | 15:24 | نویسنده : كانون فرهنگي ولايت |
به این ترتیب در وسعتی از سادگی و خلوتی سنگ، اصالت و هویتی برجسته، رخ می‌نماید: «العبد محمد تقی بهجت بن محمود». «العبد» در قطعه‌ای میناکاری نقش می‌گیرد و در هنری زیبا و کاری بسیار بدیع، روی سنگ قبر متصل می‌شود.
 تریبون مستضعفین: پس از عروج ملکوتی آیت الله بهجت و خاکسپاری ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا حدود دو ماه نشان خاص و ثابتی روی مزار ایشان موجود نبود و پس از آن هم یک صندوق چوبی با پوششی سیاه و پارچه‌ای روی قبر این عالم دینی قرار گرفت. بعد از مدتی نیز آن پارچه، با بنری که نقش محراب داشت و متنی توصیفی و عربی روی آن نوشته شده بود جایگزین شد.

اما سرانجام از طرف بیت آیت الله بهجت سنگی به ابعاد ۸۰ × ۱۸۰ پیشنهاد می‌شود اما در بازار سنگ این نوع سنگ بسیار کمیاب بود و نیاز به پیگیری‌های مداوم داشت؛ از سوی دیگر برداشت از وجوهات شرعی، برای تهیه سنگ مزار به هیچ عنوان مورد نظر بیت معظم له نبود و برخی دوستداران و شاگردان آیت الله بهجت، داوطلب پرداختی به میزان توانایی خود و چند نفری نیز داوطلب پرداخت کل وجه شدند.

با گذشت بیش از یکسال نه تنها جستجوی سنگ بلکه متن، نوع خط، نوع ترکیب بندی و … مشخص نبود! گویا هیچ متنی رسا نبود تا آن شخصیت والا را توصیف و معرفی کند تا اینکه هنرمندی متعهد و از ارادتمندان خود آیت الله بهجت پیشنهاد می‌کند: «رساترین کلام در تعریف آقا امضای ایشان بود؛ العبد». این پیشنهاد مورد تأیید قرار می‌گیرد.

با پیگیری و همراهی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، کارگاهی در اطراف تهران که سنگی با ابعاد مورد نظر را دارد معرفی می‌شود. اما بدلیل عدم آماده بودن وجه خرید سنگ، مدتی طول می‌کشد تا سرانجام بانی سنگ مشخص و سنگ خریداری می‌شود.

برای خطاطی و حجاری هنرمندانی از قم و اصفهان و تهران معرفی می‌شوند و تقسیم کار صورت می‌گیرد که در این میان سهم ستاد بازسازی عتبات اصفهان قابل توجه بود؛ هنرمندانی صدیق و متدین که بی‌وضو دست به کار نبردند.

به این ترتیب در وسعتی از سادگی و خلوتی سنگ، اصالت و هویتی برجسته، رخ می‌نماید: «العبد محمد تقی بهجت بن محمود». «العبد» در قطعه‌ای میناکاری نقش می‌گیرد و در هنری زیبا و کاری بسیار بدیع، روی سنگ قبر متصل می‌شود.

***
***

موضوعات مرتبط: شیعه

تاريخ : دو شنبه 20 آبان 1392 | 14:45 | نویسنده : كانون فرهنگي ولايت |


***

***

 


موضوعات مرتبط: شیعه

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 | 18:22 | نویسنده : كانون فرهنگي ولايت |
تاريخ : جمعه 19 آبان 1391 | 16:10 | نویسنده : كانون فرهنگي ولايت |

بسم الله الرحمن الرحیم

فهرست مباحث مطروحه

شیعه در لغت

شیعه در اصطلاح

نظریات پیدایش تشیع و تحلیل و بررسی آنها

شیعه در نظر نویسندگان ملل ونحل


موضوعات مرتبط: شیعه

تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390 | 22:31 | نویسنده : كانون فرهنگي ولايت |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.